Artikel 1. Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

a. Wilfra Kozijnen: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Wilfra Kozijnen gevestigd aan Nijkerkerweg 28 te Bunschoten-Spakenburg, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 80741045;

b. overeenkomst: de overeenkomst tussen Wilfra Kozijnen en de klant;

c. klant: de rechtspersoon of de natuurlijke persoon die met Wilfra Kozijnen een overeenkomst aangaat of wenst aan te gaan;

d. bedrijf: een rechtspersoon of natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf;

e. consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf;

f. product: het product dat Wilfra Kozijnen verkoopt, zoals kozijnen, horren en rolluiken.

Artikel 2. Algemeen
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van Wilfra Kozijnen en op alle overeenkomsten tussen Wilfra Kozijnen en de klant.

2.2. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen Wilfra Kozijnen en de klant, dan wordt de klant geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op nadien gesloten en te sluiten overeenkomsten.

2.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail met Wilfra Kozijnen zijn overeengekomen.

2.4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijnde een bedrijf wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5. Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Wilfra
Kozijnen vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.

2.6. Indien Wilfra Kozijnen niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn of dat Wilfra Kozijnen in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Offertes en prijzen
3.1. Nadat Wilfra Kozijnen inmeet werkzaamheden op verzoek van de klant heeft uitgevoerd, stuurt Wilfra Kozijnen de klant een offerte.

3.2. Alle offertes van Wilfra Kozijnen zijn vrijblijvend.

3.3. Kennelijke vergissingen of fouten, zoals schrijffouten, in e-mailberichten of offertes binden Wilfra Kozijnen niet.

3.4. Offertes en prijzen gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.

3.5. Aan de klant zijnde een bedrijf geoffreerde prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders is aangegeven.

3.6. Aan de klant zijnde een consument geoffreerde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst
4.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant uitdrukkelijk zijn akkoord heeft gegeven op de offerte van Wilfra Kozijnen.

Artikel 5. Annulering en wijzigen
5.1. Indien de klant de overeenkomst annuleert alvorens een aanvang is gemaakt met de productie van de producten, dan blijft de aanbetaling als annuleringskosten aan Wilfra Kozijnen verschuldigd en wordt de aanbetaling niet gerestitueerd.

5.2. Indien de klant de overeenkomst annuleert nadat een aanvang is maakt met de productie van de producten, dan blijft de klant de volledige prijs voor de producten verschuldigd.

5.3. De producten wordt op maat voor de klant geproduceerd. Nadat een aanvang is gemaakt met de productie van de producten, kunnen geen wijzigingen meer worden aangebracht in de bestelling.

Artikel 6. Uitvoering van de overeenkomst
6.1. Wilfra Kozijnen zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

6.2. Wilfra Kozijnen heeft het recht bij de uitvoering van de overeenkomst, zonder kennisgeving aan de klant, derden in te schakelen, goederen van derden te betrekken, diensten van derden af te nemen en de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten verrichten.

Artikel 7. Verplichtingen van de klant
7.1. De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Wilfra Kozijnen aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Wilfra Kozijnen worden verstrekt.

7.2. Indien de door de klant aangeleverde gegevens onvolledig en/of onjuist zijn, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant.

7.3. De klant is gehouden Wilfra Kozijnen onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.

7.4. Indien de klant niet heeft voldaan aan een of meerdere van zijn verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst of deze algemene voorwaarden en Wilfra Kozijnen daardoor extra kosten heeft moeten maken, dan worden deze kosten aan de klant in rekening gebracht.

Artikel 8. Levering
8.1. Wilfra Kozijnen levert de producten op het door de klant opgegeven afleveradres, tenzij is overeengekomen dat de klant de producten bij Wilfra Kozijnen ophaalt. Voor het transport van de producten schakelt Wilfra Kozijnen een vervoerder in.

8.2. De kosten voor het transport zitten in de prijs inbegrepen.

8.3. Indien de klant de producten bij Wilfra Kozijnen ophaalt, dan gaat het risico van de producten over op de klant op het moment dat de producten het magazijn van Wilfra Kozijnen hebben verlaten.

8.4. Met de klant wordt een afspraak gemaakt voor de levering van de producten.

8.5. De klant dient ervoor zorg te dragen dat het afleveradres goed bereikbaar is voor het transportmiddel waarin de producten getransporteerd worden.

8.6. De klant dient de producten op het overeengekomen moment van levering in ontvangst te nemen.

8.7. De klant dient ervoor zorg te dragen dat de overeengekomen afleverlocatie geschikt is voor de aflevering van de producten. Is de door de klant aangewezen afleverlocatie niet geschikt, dan heeft de vervoerder het recht de producten voor risico van de klant te leveren op de dichtstbijzijnde locatie die wel geschikt is.

8.8. Verpakkingsmaterialen worden niet door Wilfra Kozijnen teruggenomen.

Artikel 9. Leveringstermijn
9.1. Opgave van een leveringstermijn geschiedt altijd bij benadering. Een vermelde leveringstermijn kan nimmer worden aangemerkt als een fatale termijn.

9.2. De vermelde leveringstermijn vangt aan op het moment dat Wilfra Kozijnen de aanbetaling van de klant heeft ontvangen.

9.3. In het geval dat een met de klant overeengekomen leveringstermijn wordt overschreden ten gevolge van een gebeurtenis, die in feite buiten de macht van Wilfra Kozijnen ligt en niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 14, wordt deze termijn automatisch verlengd met de periode dat zij ten gevolge van een dergelijke
gebeurtenis werd overschreden.

Artikel 10. Garantie
10.1. Op de producten wordt de garantie verleend zoals onderaan dit document is omschreven in de garantievoorwaarden.

Artikel 11. Betaling
11.1. Betaling door de klant zijnde een consument dient als volgt te geschieden:
a. 60% van de prijs onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst;
b. 40% van de prijs bij levering middels pinbetaling aan de vervoerder.

11.2. Indien de klant zijnde een consument de producten bij Wilfra Kozijnen ophaalt, dan dient de klant 40% van de prijs middels pinbetaling bij het afhalen van de producten te betalen.

11.3. Betaling door de klant zijnde een bedrijf dient als volgt te geschieden:
a. 60% van de prijs onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst;
b. 40% van de prijs binnen 14 dagen na de levering.

11.4. Wilfra Kozijnen stuurt de factuur voor de producten via de e-mail.

11.5. Indien de klant niet tijdig betaalt, dan is de klant direct in verzuim en wordt de wettelijke (handels)rente aan de klant in rekening gebracht. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten die Wilfra Kozijnen maakt om de vorderingen op de klant te incasseren komen voor rekening van de klant. Bij de klant zijnde een bedrijf worden de buitengerechtelijke
incassokosten vastgesteld op 15% van de hoofdsom met een minimum van € 100,-. Bij de klant zijnde een consument worden de buitengerechtelijke incassokosten vastgesteld overeenkomstig de Wet Incassokosten.

11.6. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant zijn de vorderingen van Wilfra Kozijnen op de klant onmiddellijk opeisbaar.

11.7. Iedere betaling door de klant strekt allereerst tot voldoening van de verschuldigde rente en vervolgens tot voldoening van de op de invordering vallende kosten. Pas na voldoening van deze bedragen strekt enige betaling door de klant tot voldoening van de openstaande hoofdsom.

Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud
12.1. De eigendom van de producten gaat, niettegenstaande de feitelijke levering, pas over op de klant nadat deze al hetgeen hij ter zake van krachtens een overeenkomst geleverde of te leveren producten aan Wilfra Kozijnen verschuldigd is of zal worden, volledig heeft voldaan, daaronder mede begrepen de koopsom, eventuele ingevolge deze algemene voorwaarden of de overeenkomst verschuldigde rente en kosten.

12.2. Zolang de eigendom van de producten niet op de klant is overgegaan, mag de klant de producten niet:
a. Verpanden;
b. Aan derden enig ander recht daarop verlenen;
c. Buiten zijn normale bedrijfsuitoefening doorverkopen.

12.3. De klant is verplicht de producten die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van Wilfra Kozijnen te bewaren. De klant dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van Wilfra Kozijnen veilig te stellen.

12.4. Indien de klant zijn verplichtingen jegens Wilfra Kozijnen niet of niet volledig nakomt en in geval van ontbinding van de overeenkomst, uit welken hoofde dan ook, dan is Wilfra Kozijnen gerechtigd alle producten, waarop het eigendomsvoorbehoud rust, zonder voorafgaande ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst terug te nemen, onverminderd het recht van Wilfra Kozijnen op volledige schadevergoeding.

12.5. Indien Wilfra Kozijnen gebruik wenst te maken van zijn recht, zoals omschreven in dit artikel, dan is de klant verplicht Wilfra Kozijnen toegang te verlenen tot alle locaties waar de producten van Wilfra Kozijnen zich bevinden.

12.6. Bij beslag, surseance van betaling of faillissement zal de klant onmiddellijk Wilfra Kozijnen daarvan op de hoogte stellen en de beslag leggende deurwaarder, de bewindvoerder of de curator wijzen op de (eigendoms)rechten van Wilfra Kozijnen.

12.7. De in dit artikel genoemde bepalingen laten de overige aan Wilfra Kozijnen toekomende rechten onverlet.

Artikel 13. Aansprakelijkheid en verjaring
13.1. Wilfra Kozijnen kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
a. Een gebeurtenis die in feite buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 14 van deze algemene voorwaarden;
b. Enige daad of nalatigheid van de klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de klant te werk zijn gesteld.

13.2. De klant is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door hem aangeleverde gegevens. Wilfra Kozijnen is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade die (mede) is veroorzaakt doordat de door de klant aangeleverde gegevens onjuist en/of niet volledig zijn.

13.3. Wilfra Kozijnen is niet aansprakelijk voor schade aan of veroorzaakt door het product door bijvoorbeeld verkeerd of ondeskundig gebruik, gebruik van het product in strijd met de gebruiksaanwijzing of de gegeven instructies of door verkeerde en/of ondeskundige montage van het product.

13.4. Wilfra Kozijnen is niet aansprakelijk voor schade indien de klant of een derde aanpassingen of wijzigingen heeft aangebracht aan het product.

13.5. Wilfra Kozijnen is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook voortvloeiend uit of te wijten aan afwijkingen aan een zaak of onroerend goed waaraan of waarin het product is gemonteerd.

13.6. Wilfra Kozijnen is niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens als gevolg van verzending van de gegevens met behulp van telecommunicatiefaciliteiten.

13.7. Aansprakelijkheid van Wilfra Kozijnen voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste omzet, gemiste besparingen, reputatieschade, opgelegde boetes, arbeidskosten en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

13.8. Indien Wilfra Kozijnen aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Wilfra Kozijnen beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Wilfra Kozijnen gedane uitkering. Indien Wilfra Kozijnen (nog) niet verzekerd is, de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt,
dan is de aansprakelijkheid van Wilfra Kozijnen beperkt, voor zover dat niet in strijd is met enige dwingendrechtelijke wetsbepaling, tot het factuurbedrag dat de klant betaald heeft voor het deel van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

13.9. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de klant zijnde een bedrijf uit welken hoofde ook jegens Wilfra Kozijnen vervallen in ieder geval na het verstrijken van 1 jaar vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat de klant zijnde een bedrijf deze rechten en/of bevoegdheden jegens Wilfra Kozijnen kan aanwenden. Voor de klant zijnde een consument geldt een verjaringstermijn van 2 jaar.

Artikel 14. Overmacht
14.1. Wilfra Kozijnen is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid, die niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Onder overmacht dient o.a. te worden verstaan: transportmoeilijkheden; staking; diefstal; slechte weersinvloeden; natuurrampen; oproeren, terrorisme, oorlogen of oorlogsgevaren; brand; ex- en importverboden; stroomstoring; internetstoring; epidemieën;
computerstoring; storing in het e-mailverkeer; hackerattack of computervredebreuk door een derde; overheidsmaatregelen; wijzigingen in wet- en regelgeving.

14.2. Onder overmacht wordt mede verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van leveranciers van Wilfra Kozijnen of door Wilfra Kozijnen ingeschakelde derde partijen.

14.3. Indien uitvoering van de overeenkomst wegens overmacht tijdelijk niet mogelijk is, dan geeft dat de klant zijnde een bedrijf niet het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Indien de klant zijnde een bedrijf de overeenkomst ontbindt in geval van een tijdelijke onmogelijkheid om uit te voeren, dan heeft Wilfra Kozijnen het recht alle reeds gemaakte kosten, waaronder de kosten van ingekochte producten, aan de klant zijnde een bedrijf in rekening te brengen.

Artikel 15. Opschorting en ontbinding
15.1. Wilfra Kozijnen is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten indien na het sluiten van de overeenkomst Wilfra Kozijnen ter kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de klant de verplichtingen niet zal
nakomen.

15.2. Wilfra Kozijnen is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt en de klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling. Indien nakoming blijvend onmogelijk is, dan kan een ingebrekestelling achterwege blijven.

15.3. Voorts is Wilfra Kozijnen bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat
ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

15.4. Wilfra Kozijnen is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant surseance van betaling verzoekt of deze aan de klant wordt verleend, ingeval de klant failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de klant niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, overgaat tot beëindiging of liquidatie van zijn bedrijf, onder curatele wordt
gesteld, of ingeval een bewindvoerder wordt benoemd.

15.5. Indien Wilfra Kozijnen tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

15.6. Indien de overeenkomst (deels) wordt ontbonden, dan zijn de vorderingen van Wilfra Kozijnen op de klant onmiddellijk opeisbaar. Indien Wilfra Kozijnen de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.

15.7. Wilfra Kozijnen behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

Artikel 16. Geheimhouding
16.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is.

16.2. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak Wilfra Kozijnen gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en Wilfra Kozijnen zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Wilfra Kozijnen niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling
en is de klant niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 17. Persoonsgegevens
17.1. Wilfra Kozijnen verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Wilfra Kozijnen kan de klant het privacy beleid van Wilfra Kozijnen raadplegen.

Artikel 18. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
18.1. Op alle offertes en overeenkomsten van Wilfra Kozijnen is het Nederlands recht van toepassing.

18.2. Geschillen tussen Wilfra Kozijnen en de klant zullen exclusief worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Wilfra Kozijnen gevestigd is. De klant zijnde een consument heeft 1 maand de tijd nadat Wilfra Kozijnen zich schriftelijk jegens de klant zijnde een consument op dit beding heeft beroepen, om voor beslechting van het geschil voor
de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.

Garantievoorwaarden Wilfra Kozijnen

Artikel 19. Looptijd van de garantie
19.1. Wilfra Kozijnen garandeert gedurende 10 jaar dat het profiel van de kozijnen niet vervormt en niet verkleurt.

19.2. Op het hang- en sluitwerk van de kozijnen verleent Wilfra Kozijnen een garantie van 2 jaar.

19.3. Op het elektrisch mechanisme van de rolluiken verleent Wilfra Kozijnen een garantie van 1 jaar.

19.4. De garantieperiode start op de factuurdatum.

19.5. De factuur is het garantiebewijs.

19.6. Het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden of het leveren van een of meerdere vervangende onderdelen in het kader van de garantie verlengt de garantieperiode niet, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

Artikel 20. Beroep op de garantie
20.1. Indien het product gedurende de garantieperiode een gebrek vertoont, dan dient de klant Wilfra Kozijnen daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.

20.2. De klant kan op de volgende wijzen een beroep op de garantie doen:
a. Via de e-mail: info@wilfrakozijnen.nl
b. Telefonisch: +31(0)6 – 53 55 16 62 en/of +31(0)6 – 57 55 44 24

20.3. Bij een beroep op de garantie dient de klant duidelijk aan Wilfra Kozijnen het gebrek kenbaar te maken.

Artikel 21. Afhandelen van de garantieclaim
21.1. Nadat de klant een beroep heeft gedaan op de garantie, wordt met de klant een afspraak gemaakt om op locatie het product waarop de garantieclaim betrekking heeft te onderzoeken.

21.2. De klant dient Wilfra Kozijnen de mogelijkheid te geven een garantieclaim te onderzoeken.

21.3. Het feit dat de garantieclaim wordt onderzocht betekent niet dat de garantieclaim wordt geaccepteerd.

21.4. Indien Wilfra Kozijnen de garantieclaim accepteert, dan wordt kosteloos een nieuw onderdeel geleverd, het product (gedeeltelijk) vervangen of worden reparatiewerkzaamheden uitgevoerd, afhankelijk van het soort gebrek waarop de garantieclaim betrekking heeft.

21.5. Wilfra Kozijnen stelt de klant ervan op de hoogte welke werkzaamheden in het kader van de garantie uitgevoerd gaan worden.

21.6. Wilfra Kozijnen heeft het recht bij het afhandelen van een garantieclaim een of meerdere derde partijen in te schakelen.

Artikel 22. Situaties die tot gevolg hebben dat de garantieclaim wordt afgewezen
22.1. De garantieclaim wordt afgewezen indien tijdens het onderzoeken de garantieclaim blijkt dat:
a. Gebreken het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik;
b. Het product niet correct en/of ondeskundig is gemonteerd;
c. Zonder voorafgaande toestemming van Wilfra Kozijnen door de klant en/of een derde werkzaamheden en/of wijzigingen en/of reparaties aan het product zijn uitgevoerd;
d. Onderhoudsvoorschriften niet zijn nageleefd;
e. Het product niet gebruikt is in overeenstemming met de gebruiksinstructies of met de technische specificaties;
f. Schade aan het product ontstaan is door van buitenkomende omstandigheden, zoals vernieling, rook, vuil, en brand;
g. Gebreken het gevolg zijn van componenten en/of producten die niet door Wilfra Kozijnen zijn geleverd of van werkzaamheden die niet door Wilfra Kozijnen zijn uitgevoerd.

22.2. De kosten van herstelwerkzaamheden die de klant zelf of door een derde heeft laten uitvoeren aan het product worden niet door Wilfra Kozijnen vergoed en vallen niet onder de garantie.

22.3. Indien tijdens het onderzoeken van de garantieclaim blijkt dat de klant geen beroep op de garantie toekomt, dan wordt dat zo spoedig mogelijk aan de klant kenbaar gemaakt.

Artikel 23. Kosten (herstel)werkzaamheden die buiten de garantie vallen
23.1. Indien Wilfra Kozijnen (herstel)werkzaamheden uitvoert en/of vervangende onderdelen levert die buiten de garantie vallen, zoals o.a. het verhelpen van gebreken of schades die het gevolg zijn van omstandigheden zoals omschreven in artikel 22.1 of het verhelpen van gebreken na het verstrijken van de garantieperiode, dan worden alle kosten van deze
(herstel)werkzaamheden en vervangende onderdelen aan de klant in rekening gebracht. Alvorens deze (herstel)werkzaamheden worden uitgevoerd en vervangende onderdelen worden geleverd, zal een offerte voor deze werkzaamheden en/of vervangende onderdelen naar de klant worden gestuurd of wordt de klant op enige andere wijze in kennis gesteld van de kosten voor de (herstel)werkzaamheden en/of vervangende onderdelen.