Wilfra Kozijnen
Home

Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt:

a. Wilfra Kozijnen: de gebruiker van deze algemene voorwaarden.

b. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Wilfra Kozijnen en de klant.

c. Klant: de rechtspersoon of natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat.

d. Bedrijf: een rechtspersoon of natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

e. Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

f. Product: het product dat Wilfra Kozijnen verkoopt, zoals kozijnen, horren en rolluiken.

Artikel 2. Algemeen

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten.

2.2. Indien eenmaal van toepassing, blijven deze voorwaarden gelden voor volgende overeenkomsten.

2.3. Afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.

2.4. Voorwaarden van de klant, indien een bedrijf, worden uitdrukkelijk afgewezen.

2.5. Nietige bepalingen laten de overige bepalingen intact.

Artikel 3. Offertes en prijzen

3.1. Wilfra Kozijnen stuurt na inmeet werkzaamheden een offerte naar de klant.

3.2. Offertes zijn vrijblijvend.

3.3. Kennelijke fouten, zoals schrijffouten, binden Wilfra Kozijnen niet.

3.4. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.

3.5. Prijzen voor bedrijven zijn exclusief btw, tenzij anders aangegeven.

3.6. Prijzen voor consumenten zijn inclusief btw.

Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant akkoord geeft op de offerte.

Artikel 5. Annulering en wijzigen

5.1. Bij annulering vóór productie blijft de aanbetaling verschuldigd.

5.2. Na aanvang van productie is de volledige prijs verschuldigd.

5.3. Producten op maat kunnen na productie niet meer gewijzigd worden.

Artikel 6. Uitvoering van de overeenkomst

6.1. Wilfra Kozijnen zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

6.2. Wilfra Kozijnen heeft het recht bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen, goederen van derden te betrekken en diensten van derden af te nemen.

Artikel 7. Verplichtingen van de klant

7.1. De klant draagt zorg voor het tijdig verstrekken van alle noodzakelijke gegevens aan Wilfra Kozijnen.

7.2. Indien de door de klant aangeleverde gegevens onvolledig of onjuist zijn, komt dit volledig voor rekening en risico van de klant.

7.3. De klant dient Wilfra Kozijnen onverwijld te informeren omtrent relevante feiten en omstandigheden.

7.4. Extra kosten die ontstaan door het niet nakomen van verplichtingen door de klant worden in rekening gebracht.

Artikel 8. Levering

8.1. Wilfra Kozijnen levert de producten op het door de klant opgegeven adres, tenzij anders overeengekomen.

8.2. Transportkosten zijn in de prijs inbegrepen.

8.3. Bij ophalen door de klant gaat het risico over zodra de producten het magazijn verlaten.

8.4. Er wordt een afspraak gemaakt voor de levering van de producten.

8.5. De klant dient ervoor te zorgen dat het afleveradres bereikbaar en geschikt is voor levering.

Artikel 9. Leveringstermijn

9.1. Opgave van een leveringstermijn is altijd bij benadering en geen fatale termijn.

9.2. De leveringstermijn gaat in na ontvangst van de aanbetaling door Wilfra Kozijnen.

9.3. Bij overmacht wordt de leveringstermijn automatisch verlengd met de vertragingstijd.

Artikel 10. Garantie

10.1. Op de producten wordt garantie verleend zoals omschreven in de garantievoorwaarden.

Artikel 11. Betaling

11.1. Voor consumenten: 60% bij overeenkomst, 40% bij levering via pinbetaling.

11.2. Voor bedrijven: 60% bij overeenkomst, 40% binnen 14 dagen na levering.

11.3. Bij te late betaling is de klant direct in verzuim en wordt wettelijke rente in rekening gebracht.

Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud

12.1. De eigendom van de producten blijft bij Wilfra Kozijnen totdat de volledige betaling is voldaan.

12.2. Zolang de producten niet volledig zijn betaald, mogen ze niet verpand of doorverkocht worden.

12.3. De klant moet de producten met zorg bewaren als herkenbaar eigendom van Wilfra Kozijnen.

Artikel 13. Aansprakelijkheid en verjaring

13.1. Wilfra Kozijnen is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door overmacht of handelen van de klant.

13.2. Aansprakelijkheid is beperkt tot het verzekerde bedrag of het factuurbedrag van de overeenkomst.

13.3. Voor bedrijven verjaren vorderingen na 1 jaar, voor consumenten na 2 jaar.

Artikel 14. Overmacht

14.1. Wilfra Kozijnen is niet gehouden verplichtingen na te komen bij overmacht, zoals natuurrampen, stakingen of storingen.

14.2. Overmacht omvat ook tekortkomingen van leveranciers of derden.

Artikel 15. Opschorting en ontbinding

15.1. Wilfra Kozijnen mag de overeenkomst opschorten bij gegronde vrees voor niet-nakoming door de klant.

15.2. Bij niet-nakoming door de klant kan Wilfra Kozijnen de overeenkomst ontbinden.

Artikel 16. Geheimhouding

16.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie verkregen uit de overeenkomst.

Artikel 17. Persoonsgegevens

17.1. Wilfra Kozijnen verwerkt persoonsgegevens volgens de AVG. Zie het privacybeleid voor meer informatie.

Artikel 18. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

18.1. Op alle offertes en overeenkomsten van Wilfra Kozijnen is het Nederlands recht van toepassing.

18.2. Geschillen tussen Wilfra Kozijnen en de klant zullen exclusief worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Wilfra Kozijnen gevestigd is.

18.3. De klant zijnde een consument heeft 1 maand de tijd om te kiezen voor de rechter volgens de wet na beroep door Wilfra Kozijnen.

Garantievoorwaarden Wilfra Kozijnen

Artikel 19. Looptijd van de garantie

19.1. Wilfra Kozijnen garandeert gedurende 10 jaar dat het profiel van de kozijnen niet vervormt en niet verkleurt.

19.2. Op het hang- en sluitwerk van de kozijnen wordt een garantie verleend van 2 jaar.

19.3. Op het elektrisch mechanisme van de rolluiken wordt een garantie verleend van 1 jaar.

19.4. De garantieperiode start op de factuurdatum.

19.5. De factuur dient als garantiebewijs.

19.6. Reparaties of vervangingen in het kader van garantie verlengen de garantieperiode niet, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 20. Beroep op de garantie

20.1. Indien het product tijdens de garantieperiode een gebrek vertoont, dient de klant Wilfra Kozijnen hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.

20.2. De klant kan een beroep doen op de garantie via:

a. E-mail: info@wilfrakozijnen.nl

b. Telefonisch: +31(0)6 – 53 55 16 62 of +31(0)6 – 57 55 44 24.

20.3. De klant dient duidelijk het gebrek aan het product te omschrijven.

Artikel 21. Afhandelen van de garantieclaim

21.1. Na ontvangst van de garantieclaim wordt er een afspraak gemaakt om het product te onderzoeken.

21.2. De klant dient Wilfra Kozijnen de mogelijkheid te geven het product te inspecteren.

21.3. Onderzoek naar een garantieclaim betekent niet dat de claim wordt geaccepteerd.

21.4. Indien de garantieclaim wordt geaccepteerd, wordt kosteloos een onderdeel geleverd, het product (gedeeltelijk) vervangen of reparatiewerkzaamheden uitgevoerd.

21.5. Wilfra Kozijnen informeert de klant over de uit te voeren werkzaamheden.

21.6. Wilfra Kozijnen heeft het recht derden in te schakelen bij de afhandeling van garantieclaims.

Artikel 22. Situaties die tot gevolg hebben dat de garantieclaim wordt afgewezen

22.1. De garantieclaim wordt afgewezen indien:

a. Het gebrek het gevolg is van onoordeelkundig gebruik;

b. Het product onjuist of ondeskundig is gemonteerd;

c. Zonder toestemming van Wilfra Kozijnen wijzigingen of reparaties zijn uitgevoerd;

d. Onderhoudsvoorschriften niet zijn nageleefd;

e. Het product niet conform de gebruiksinstructies of specificaties is gebruikt;

f. Schade is ontstaan door externe omstandigheden, zoals rook, vuil, of brand;

g. Het gebrek wordt veroorzaakt door componenten of werkzaamheden die niet door Wilfra Kozijnen zijn geleverd of uitgevoerd.

22.2. Kosten voor herstelwerkzaamheden die de klant zelf of door derden laat uitvoeren, worden niet vergoed.

Artikel 23. Kosten (herstel)werkzaamheden die buiten de garantie vallen

23.1. Indien Wilfra Kozijnen herstelwerkzaamheden uitvoert of onderdelen levert die buiten de garantie vallen, worden alle kosten aan de klant in rekening gebracht.

23.2. Alvorens deze werkzaamheden worden uitgevoerd, ontvangt de klant een offerte of een kostenindicatie.